WIJ ZORGEN VOOR HET TOTAALBEHEER VAN UW VERKOOP OF AGENDA

Al van bij het prille begin heeft DIRACT ervoor gekozen om enkel en alleen verkoop te doen. Meer bepaald de rechtstreekse verkoop van producten of diensten en de telefonische agendaplanning voor commerciëlen.

Het gaat hierbij wel om het totaalbeheer van uw verkoop of agenda, want wij zorgen ook voor uw back-office, databeheer, service- of klantenlijn, incassobeheer, ...

Deze keuze vraagt 5 ietwat merkwaardige huisregels, want ‘goede’ verkopers zijn nu eenmaal veeleisende ego’s.

Huisregel 1: Pamper wat kostbaar is!
Met andere woorden onze verkopers krijgen aandacht, respect, schouderklopjes, humor, verwennerijen, …
Dag in dag uit zo hoog mogelijk scoren is immers enorm stresserend.

Huisregel 2: Zorg dat het werk geen sleur wordt!
Daarom worden onze verkopers heel grondig opgeleid en daarna systematisch ge‘her’traind, gecoacht en gemotiveerd.

Huisregel 3: Maak dat het gesprek met de klant of prospect altijd primeert!
Bij DIRACT kunnen de verkopers de gegevens van hun gesprek pas registreren als het gesprek volledig beëindigd is. De ervaring heeft ons immers geleerd, dat de persoon die opgebeld wordt het helemaal niet apprecieert dat een verkoper meer bezig is met gegevensinput dan met zijn verhaal. DIRACT vindt dit het minste dat een klant of prospect mag eisen.

Het devies van DIRACT luidt dan ook ‘Geef de persoon die je opbelt alle aandacht en maak dat je elk detail gehoord hebt, want het zijn de details die zorgen voor de verkoop’. Pas na het gesprek registreren onze verkopers de verkregen informatie (meestal tijdens het gesprek neergekrabbeld op papier) in door DIRACT ontworpen, gebruiksvriendelijke schermen die alle ingevoerde data valideren volgens de businessrules van de opdrachtgever.

Huisregel 4: Neem al het aftercall-work uit hun handen!
Zo staat de administratieve ploeg altijd klaar om voor onze verkopers documentatiepakketten te maken die dan per e-mail, fax of post verstuurd worden, om offertes, bestelbonnen en facturen/contracten op te maken en te versturen, om de service/klantenlijn van onze verschillende opdrachtgevers (zowel telefonisch als via e-mail) op te vangen, om het incassobeheer uit te bouwen, … Daarnaast zorgen wij ook voor de input van de gegevens en worden hierbij geruggesteund door een team van business-analisten en informatici.

Huisregel 5: Het geheel is meer dan de som van de delen!
Op de werkplek worden de verkopers niet afgeschermd van elkaar. Integendeel, ze zitten allemaal samen in één grote ruimte. Hun leuze is dan ook “Als ik een slechte dag heb, heb ik de groep nodig. Als ik een goede dag heb, heeft de groep mij nodig.”
Kortom de open en stimulerende sfeer waarin onze verkopers werken, is zeker één van de facetten die uw verkoop beter doet renderen.