1 mei ... dag van de arbeid
1 mei 1989 is evenwel ook de dag van DIRACT


Hierbij alles wat u moet weten over onze roots.

Ontstaan

Telemarketing, het was voor oprichtster Sonja Bosmans niets nieuws.
Op 1 mei 1989 was ze al meer dan 5 jaar actief in het vak! LEES MEERVERBERG DETAILS
Bij Mediahuis (vroeger VUM en Corelio) was het werven van advertenties allang een traditie. Logisch dat men in 1984 besliste om ook de lezersmarkt telefonisch te gaan bewerken. Een leerproces van vallen en opstaan, dat resulteerde in het telefonisch werven en behouden van duizenden abonnees voor Het Nieuwsblad, De Standaard en De Gentenaar (toen nog geen Gazet van Antwerpen en Belang van Limburg).
Kortom: een succes.
En dit met een afdeling die in minder dan 5 jaar tijd uitgroeide tot een verkoopscel van meer dan 30 telemarketeers.

Maar nu was het toch enigszins anders, want Sonja Bosmans richtte haar eigen bureau op.
Ze startte met een 15-tal medewerkers en een duidelijke visie 'DIRACT, een verkoopsbureau waar hoog scoren eerder regel dan uitzondering is. DIRACT, het verkoopsbureau waar klanten tevreden blijven of terugkeren.'
Een doelstelling waar we vandaag de dag in geslaagd zijn. Het beste bewijs daarvan zijn onze tevreden klanten.
Vraag hier onze referentielijst.


Groei

In de loop der jaren is DIRACT uitgegroeid tot een bedrijf met een 40-tal medewerkers (verkopers, administratieve medewerkers en management). Groeien doe je niet zomaar, het vraagt een degelijke professionele onderbouw. LEES MEERVERBERG DETAILS
Een aantal jaren na de start zijn er dan ook een aantal belangrijke spilfiguren bijgekomen:
-Eddy Libeer, medezaakvoerder
-Marischka Acke, Algemeen Projectmanagement
-Pascalle Aerts, Business Analist

DIRACT is samen met haar zusterbedrijf Idecom (geleid door Eddy Libeer) gehuisvest in de Gouvernementstraat 32 te 9000 Gent.
Idecom is een contactcenter dat in 2002 opgericht werd als de klantendienst lezersmarkt van Mediahuis. Met andere woorden Idecom voert alle in- en uitgaande communicaties met abonnees, prospecten en dagbladhandelaars rond abonnementsaanvragen, bezorgklachten, administratieve wijzigingen, redactionele vragen, leveringen, nabestellingen,….
Daarnaast staat Idecom in voor de volledige administratieve verwerking van de klantendienst. Ondertussen verzorgt Idecom ook de klantendienst en het abonnementenbeheer van een aantal tijdschriften.
Technisch platform: Genesys middleware in combinatie met een eigen ontwikkelde CRM-applicatie op zijn beurt gekoppeld met meerdere backoffice-systemen.